1
Algemene voorwaarden Rosie Kookt
Artikel 1: Definities
1. Opdrachtnemer: Een zelfstandige ondernemer (freelance kok, privé kok of cateraar)
2. Opdrachtgever: Elk natuurlijke of rechtspersoon die met opdrachtnemer een overeenkomst wenst te sluiten of
reeds heeft gesloten.
3. Overeenkomst: Een afspraak, dan wel schriftelijk of mondeling gemaakt, tussen Rosie Kookt en een
Opdrachtgever ter zake één of meer te verlenen diensten.
4. Opdracht: De bij de overeenkomst afgesproken zaken, omvattend de producten en diensten die geleverd worden
door opdrachtnemer, die ten uitvoer dienen te worden gebracht of uitgevoerd zijn op (een) bepaalde datum(s).
5. Factuursom: Het totale bedrag dat de opdrachtgever dient te voldoen bij een overeengekomen opdracht.
Artikel 2: Geldigheid van deze Voorwaarden
1. Deze Algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en alle overeenkomsten tot levering van
producten en/of diensten, welke worden aangegaan tussen opdrachtgever en opdrachtnemer.
2. De opdracht van de opdrachtgever geldt als acceptatie van de Voorwaarden.
3. Van deze Voorwaarden afwijkende bepalingen zijn slechts bindend indien deze schriftelijk zijn overeengekomen.
Artikel 3: Offertes en prijzen
1. Offertes uitgegeven door Rosie Kookt zijn vrijblijvend en 14 dagen geldig, tenzij anders in de offerte vermeld.
2. Rosie Kookt zal desgevraagd voor aanvang van de werkzaamheden een offerte aan de opdrachtgever ter
goedkeuring voorleggen.
3. Alle prijzen vermeld op de website en in de offertes zijn inclusief btw.
4. Prijsverhogingen, voortvloeiende uit aanvullingen en wijzigingen van de opdracht zijn voor rekening van de
opdrachtgever.
5. Wanneer een opdrachtnemer parkeerkosten moet maken, dan zijn deze voor de opdrachtgever.
Artikel 4: Annuleringen
I. Annuleringen dienen dan wel telefonisch, schriftelijk, of per mail te geschieden.
II. Kosteloos annuleren is mogelijk tot 14 dagen voorafgaand aan uw gelegenheid. Eventuele
vooruitbetalingen van de opdrachtgever aan opdrachtnemer zullen geretourneerd worden.
III. Bij annulering tot 7 dagen voor aanvang van de opdracht is de opdrachtgever een bedrag verschuldigd
ter compensatie van de administratieve kosten, ten bedrage van 9,5% van de totale factuursom. Dit
bedrag zal verrekend worden met een eventuele vooruitbetaling.
IV. Bij annulering tussen 7 dagen en 3 dagen voor aanvang van de opdracht is de opdrachtgever een bedrag
verschuldigd ter compensatie van inkomstenderving, de gemaakte kosten voor administratie, eerste
voorbereiding, e.d., van 25% van de totale factuursom. Dit bedrag zal verrekend worden met een
eventuele vooruitbetaling.
V. Bij annulering tussen 72 uur en 24 uur voor aanvang van de opdracht is de opdrachtgever een bedrag
verschuldigd ter compensatie van de gemaakte kosten voor administratie, inkoop, voorbereiding, e.d.
van 75% van de totale factuursom.
VI. Bij annulering minder dan 24 uur voor aanvang van de opdracht is de opdrachtgever een bedrag
verschuldigd ter compensatie van de gemaakte kosten voor administratie, inkoop, voorbereiding, e.d.
van 100% van de totale factuursom.
2
Uitsluiting:
1. Wanneer de annulering, die plaatst heeft gevonden tenminste 72 uur van te voren, geen definitieve annulering
betreft, maar een uitstel van de opdracht naar een later moment, dan is de opdrachtgever een bedrag
verschuldigd ter compensatie van de gemaakte kosten voor inkoop, die niet aangewend kunnen worden bij de
nieuwe opdracht, dit tot een maximaal bedrag van 40% van de factuursom.
Artikel 5: Correcties op groepsgrootte
1. Geef correcties op de groepsgrootte altijd zo spoedig mogelijk door per mail of telefonisch.
2. Negatieve correcties op de groepsgrootte kunnen kosteloos, tot en met 72 uur voor aanvang van de opdracht,
door gegeven worden.
3. Bij negatieve correcties op de groepsgrootte tussen 72 uur en 24 uur voor aanvang van de opdracht, worden de
afwezige gasten in rekening gebracht met een maximum van 40%, ter compensatie van de gemaakte kosten voor
inkoop, planning, e.d.
4. Bij negatieve correcties op de groepsgrootte gemeld minder dan 24 uur van te voren of bij aanvang van de
opdracht, worden de afwezige gasten voor 100% in rekening gebracht.
Artikel 6: Betaling
1. Opdrachtnemers zijn gerechtigd bij een opdracht gedeeltelijke vooruitbetaling te verlangen, deze dient tenminste
10 dagen voor aanvang van de opdracht te zijn voldaan.
2. Betaling kan geschieden voor- of achteraf per bankoverschrijving of contant.
3. Opdrachtgever is gehouden facturen van opdrachtnemer te voldoen binnen de op de factuur vermelde termijn en
bij gebreke van een dergelijke vermelding: binnen 14 dagen. Indien de opdrachtgever niet binnen bedoelde
termijn betaalt, is opdrachtgever van rechtswege in verzuim.
4. Eventuele incasso kosten en/of kosten voor geschillen worden door de opdrachtgever, bij daadwerkelijke
uitvoering van de opdracht door opdrachtnemer, geaccepteerd als haar kosten.
Artikel 7: Aansprakelijkheid
1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat bij of in verband met de uitvoering van de opdracht,
voor zover deze schade het directe of indirecte gevolg is van:
I. overmacht, zoals omschreven in artikel 8;
II. daden of nalatigheden van de opdrachtgever, diens ondergeschikten, dan wel andere personen die door
of vanwege opdrachtgever te werk zijn gesteld;
III. handelingen of nalatigheid van opdrachtnemer, haar personeel of andere bij de uitvoering van de
overeenkomst ingeschakelde personen, behoudens opzet of grove schuld. Deze bepaling geldt in het
bijzonder voor schade ontstaan door het nuttigen van de door Rosie Kookt bereide of geserveerde
levensmiddelen.
2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor enigerlei schade, diefstal of verlies aan goederen van opdrachtgever of
derden, die opdrachtnemer in gebruik heeft, tenzij de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van de
opdrachtnemer.
3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor beschadiging of verlies van eigendommen van de Opdrachtgever, Gast,
Groep en/of Individu in de garderobe, het pand of een externe locatie tenzij de schade het gevolg is van opzet of
grove schuld van de opdrachtnemer.
4. Opdrachtnemer is in alle gevallen slechts aansprakelijk tot het bedrag dat in het betreffende geval door haar
aansprakelijkheidsverzekeraar wordt uitgekeerd.
3
5. Opdrachtnemer kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor evt. verspreiding van infectieziektes, zoals
covid-19.
Artikel 8: Ontbinding
1. Indien de opdrachtgever niet voldoet aan enige verplichting die bepaald zijn in de overeenkomst, heeft
opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten of deze te ontbinden, zonder dat
opdrachtnemer tot enige schadevergoeding gehouden is.
Artikel 9: Overmacht
1. In geval van overmacht heeft opdrachtnemer het recht, na kennisgeving aan de cliënt, haar verplichtingen tot
uitvoering van de overeenkomst, voor zover niet uitgevoerd, geheel of gedeeltelijk te annuleren zonder dat
daartoe rechterlijk tussenkomst vereist zal zijn. Onder overmacht wordt verstaan:
I. Belemmerende overheidsbepalingen en verzoeken.
II. Storingen in aanvoer van door derden te leveren goederen, alsmede water en energieleveringen.
III. Brand of ongevallen.
IV. Transportbelemmeringen of transport problemen, zoals onvoorziene files, ongevallen in het verkeer,
onlusten, stakingen en blokkades.
V. Niet goed functioneren van apparatuur.
VI. Beslaglegging van welke soort of om welke reden dan ook.
VII. Natuurrampen, zoals overstromingen of aardbevingen.
VIII. Oorlog of dreigende oorlog.
IX. Als ook iedere andere niet tot de normale handelsrisico’s te rekenen gebeurtenissen.
Artikel 10: Diensten op locatie
1. Wanneer de diensten geleverd worden op of in aan opdrachtgever toebehorende locatie, stelt opdrachtgever ter
beschikking, de keuken, de ruimte, inrichting, apparatuur, energie en water.
2. Opdrachtgever zorgt dat de in artikel 10.1. genoemde faciliteiten beschikbaar zijn en bruikbaar door
opdrachtnemer. Opdrachtgever neemt alle financiële consequenties van eventuele tekortkomingen voor zijn
rekening.
3. Opdrachtgever is als eigenaar van de locatie verantwoordelijk voor het afval en aanbieding van het afval volgens
wettelijke voorschriften.
4. Belastingen, Buma/Stemra-rechten en retributies alsmede kosten van telecommunicatie, energie- en
waterverbruik, riolering en afvalverwerking, ten behoeve van de door opdrachtnemer te verlenen diensten zijn
voor rekening van opdrachtgever.
Artikel 11: Toepasselijk recht en geschillen
1. Op deze algemene voorwaarden, iedere Overeenkomst en op eventuele overige daarmee op enigerlei wijze
verband houdende rechtsbetrekkingen tussen partijen is het Nederlands recht van toepassing.